54. Jahrgang Nr. 7 / Dezember 2024
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Ausgabe Nr. 10 Monat Dezember 2004
Yo soy mi celda...


Ausgabe Nr. 9 Monat November 2004
Widerstand? - Fehl(er)anzeige!


Ausgabe Nr. 11 Monat Dezember 2004
Notstand: einbetoniert ... oder doch: Extra Ecclesiam salus est?


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
Misericordias Domini in aeternum cantabo - Autobiographie von Mgr. Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc, Erzbischof von Hué, übersetzt von Elisabeth Meurer


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
DECLARATIO


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
Bischofsweihen


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
Fortsetzung


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
Fortsetzung II


Ausgabe Nr. 1 Monat Januar 2005
Fortsetzung III


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2004
Krönungseid des Papstes


Ausgabe Nr. 5 Monat Juni 2004
Franz Nomista: Stellungnahme zur Frage: Welches ist die zentrale Häresie der sog. 'Konzils-Kirche?


Ausgabe Nr. 5 Monat Juni 2004
Papst Pius IX.: Syllabus


Ausgabe Nr. 6 Monat Juli 2004
Magdalena S. Gmehling: Die Propheten laufen nie mit der Mehrheit. Zum 70. Todestag des christlichen Publizisten und Märtyrers Fritz Michael Gerlich


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Habemus Papam?


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Anhang: Ratzingers Stellungnahme zu verschiedenen Themen


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Die Krise des Glaubens und der Verfall der röm.-kath. Kirche


Ausgabe Nr. 4 Monat Juni 2005
Eine kritische Analyse von Ratzingers Dominus Jesus


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2004
Reflections on 'The Passion of the Christ'


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2004
L’ERREUR FONDAMENTALE DE VATICAN II


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2004
CONSOLACIONES PARA LOS FIELES


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2004
Some Remarks concerning the Consecrations by Mgr. Ngô-dinh-Thuc and Mgr. Carmona


Ausgabe Nr. 8 Monat Oktober 2004
¿Cual es la herejsi­a central de asi ­ llamada


Ausgabe Nr. 8 Monat Oktober 2004
Open Letter to most Reverend Bishop M. Pivarunas


Ausgabe Nr. 8 Monat Oktober 2004
Paganisation of the Liturgy in India


Ausgabe Nr. 8 Monat Oktober 2004
Clothes Make the Person


Ausgabe Nr. 8 Monat Oktober 2004
La posizione teologica dell'Unione Sacerdotale Trento (nel Messico)


Ausgabe Nr. 10 Monat Dezember 2004
EL ERROR PRINCIPAL DEL VATICANO II


Ausgabe Nr. 10 Monat Dezember 2004
La libertad religiosa, error del Vaticano II


Ausgabe Nr. 10 Monat Dezember 2004
EL HABITO HACE AL MONJE


Ausgabe Nr. 6 Monat Oktober 2005
Zur aktuellen Situation


Ausgabe Nr. 6 Monat Oktober 2005
Zur theologischen Position von Kardinal Ratzinger


Ausgabe Nr. 6 Monat Oktober 2005
Vom Elend der Postmoderne


Ausgabe Nr. 7 Monat Dezember 2005
Unfreundliche Betrachtungen


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
HABEMUS PAPAM?


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
The Holy Trinity


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
La libertad religiosa, error del Vaticano II


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
Sobre la situación actual de la Iglesia


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
A propos de la situation actuelle de l’Eglise


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
A commentary on the present situation of the Church


Ausgabe Nr. 11 Monat december 2005
A Word from the Editor


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2006
Auch eine Unverzeihliche - Hinweis auf Cristina Campo


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2006
Brief an die Redaktion


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Autobiografía de Monseñor P. M. Ngô-dinh-Thuc - Prologo


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Autobiografia I


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Autobiografia II


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Autobiografia III


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Autobiografia IV


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Apendice I - Autobiografia breve


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2006
Apendice II - Documentos


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1971
Einige präzise Fragen an Herrn Professor Schmaus


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1971
Im Verborgenen


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1971
WAHNSINN


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2003
DAS ATHANASIANISCHE GLAUBENSBEKENNTNIS


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2003
Richtlinien für eine Papstwahl


Ausgabe Nr. 2 Monat März 2003
Orthodoxie und europäische Identität


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2003
Über das Papsttum der Römischen Bischöfe


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2003
Die Bulle Cum ex apostolatus officio


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
Surrexit Christus, spes mea


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
The Roman Catholic Diaspora Church


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
La silla apostólica ocupada


Ausgabe Nr. 4 Monat April 2003
Where do we stand?


Ausgabe Nr. 5 Monat Juni 2003
Über das Papsttum der Römischen Bischöfe


Ausgabe Nr. 6 Monat Juli 2003
Zur derzeitigen Situation der Kirche


Ausgabe Nr. 7 Monat September 2003
Auf der Suche nach dem Hauptirrtum des II. Vatikanums


Ausgabe Nr. 7 Monat September 2003
Ein Mönch, der ein Buch geworden ist


Ausgabe Nr. 8 Monat October 2003
Consoling meditations for the faithful


Ausgabe Nr. 8 Monat October 2003
L’Eglise Catholique-Romaine de la diaspora


Ausgabe Nr. 8 Monat October 2003
Sobre la situación actual de la Iglesia (esp.)


Ausgabe Nr. 8 Monat October 2003
A propos de la situation actuelle de l’Eglise (fr.)


Ausgabe Nr. 8 Monat October 2003
A commentary on the present situation of the Church (engl.)


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
MORTALIUM ANIMOS


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
The Apostolic See Occupied


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
Ou en sommes-nous?


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
Dalla „Lotta delle civiltà“ alla „Lotta delle idee“


Ausgabe Nr. 11 Monat December 2003
Yo soy mi celda...


Ausgabe Nr. 3 Monat Juni 1971
BRAND IM BASAR


Ausgabe Nr. 3 Monat Juni 1971
Zur Frage der Gültigkeit der heiligen Messe


Ausgabe Nr. 3 Monat Juni 1971
BRIEF DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 1 Monat März 2002
Zur Diskussion über die Des-Laurierssche These


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
Le Seigneur est ressuscité et il est apparu à Simon (fr/eng/spa)


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
Alla ricerca dell’unità perduta


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
In Search of lost unity (engl/spa)


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
CARTA PASTORAL SOBRE LA FAMILIA


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
Yo soy mi celda...


Ausgabe Nr. 2 Monat Mars 2002
SOBRE EL PROBLEMA DE UNA POSIBLE ELECCION PAPAL


Ausgabe Nr. 4 Monat Juli 1971
WIDERSPRUCH


Ausgabe Nr. 4 Monat Juli 1971
DER KRÖNUNGSEID DES PAPSTES


Ausgabe Nr. 4 Monat Juli 2002
William Shakespeare


Ausgabe Nr. 5 Monat September 2002
DIE ROLLE DES FORTSCHRITTS IM KATASTROPHALEN NIEDERGANG


Ausgabe Nr. 5 Monat September 2002
Der Apostolische Stuhl


Ausgabe Nr. 5 Monat September 2002
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 6 Monat November 2002
Pfarrer Carl Sonnenschein


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Concerning the problem of the


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Autobiografia de su Em. Mons. Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Is Mgr. Lefebvre a validly consecrated bishop?


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
Le Siège apostolique < occupé >


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
La sede apostolica


Ausgabe Nr. 8 Monat December 2002
A Word from the Editor (engl./espan./fr.)


Ausgabe Nr. 5 Monat August 1971
Ehre dem Menschen


Ausgabe Nr. 5 Monat August 1971
GALILEO GALILEI


Ausgabe Nr. 6 Monat September 1971
DIE WISSENSCHAFT MONTINIS


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
Jesus Lord at thy birth/Nacimiento (Eng/Esp)


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
LA IGLESIA CATOLICO-ROMANA EN LA DIASPORA


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
Dominus Jesus


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
ESSERE CRISTIANI SENZA CHIESA ?


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
A la recherche de l'unité perdue


Ausgabe Nr. 7 Monat Diciembre 2001
COMMUNICATION DE LA REDACTION (fr./engl/espa/ital)


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
Auf der Suche nach der verlorenen Einheit


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
Offener Brief an H.H. P. Perez


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2001
Und das Wort ist Fleisch geworden


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 2001
Zur UNICEF


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
Bulle »Cum ex Apostolatus officio«


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
Anmerkungen zum Briefwechsel mit H.H. Pater Perez


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 8 Monat Januar 2002
Die Synode von Pistoja


Ausgabe Nr. 1 Monat April 2000
Über die Familie


Ausgabe Nr. 1 Monat April 2000
Kurze Antwort auf eine Anfrage zum Sedisvakanzproblem


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2000
... und ich plädiere für die schwarzen Kutten


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2000
¿DONDE ESTAMOS?


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2000
¿SER CRISTIANO SIN IGLESIA? - UNA PONENCIA-


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
DIE RÖMISCH-KATHOLISCHE DIASPORA-KIRCHE


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
Econe ante portas - notwendige Klarstellungen


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
IN MEMORIAM H.H. PFR. MOLITOR


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
¡VIVA CRISTO REY! -ESTACIONES DE UN VIAJE POR MÉJICO-


Ausgabe Nr. 4 Monat Nov.-Doppel-Nr.4/5 2000
ESSERE CRISTIANI SENZA CHIESA ?


Ausgabe Nr. 6 Monat Dezember 2000
Unser Heiland und König ist geboren! (dt/engl)


Ausgabe Nr. 7 Monat März 2001
Dominus Iesus


Ausgabe Nr. 7 Monat März 2001
Lettera a cristiani preoccupati (ital)


Ausgabe Nr. 7 Monat März 2001
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 7 Monat Oktober 1971
DIE SCHWÄCHE DES KARDINAL ANTONIO BACCI


Ausgabe Nr. 7 Monat Oktober 1971
ZUM BRIEF EINES PFARRERS


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1999
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1999
DER GROSSE VERRAT AM PAPSTTUM


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 2000
In memoriam H.H. Pfr. i.R. Werner Graus


Ausgabe Nr. 8 Monat November 1971
ZUM BRIEF EINES LESERS


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1971
EIN AUFSCHLUSSREICHER HIRTENBRIEF


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1971
TUET BUSSE!


Ausgabe Nr. 10 Monat Januar 1972
DAS LETZTE EVANGELIUM


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 1972
EIN IRRLEHRER: G.A. RONCALLI - JOHANNES XXIII.


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1972
LAIEN HELFEN DER KIRCHE


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1972
QUELLEN DER GLAUBENSLEHRE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1998
DER HL. DON BOSCO


Ausgabe Nr. 11 Monat April-Sondernummer 1998
DECLARATIO


Ausgabe Nr. 11 Monat April-Sondernummer 1998
ERKLÄRUNG S.E. Mgr. Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc


Ausgabe Nr. 11 Monat April-Sondernummer 1998
CURRICULUM VITAE DE MGR. PIERRE MARTIN NGÔ-DINH-THUC


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1997
WEIHEURKUNDE VON HERFORD


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2006
Der Protestantismus und seine ökumenische Aufwertung


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 1997
SIND DIE POST-KONZILIAREN WEIHERITEN GÜLTIG?


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 1997
SIND DIE POST-KONZILIAREN WEIHERITEN GÜLTIG?- Fortsetzung


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1997
DAS UTRECHTER SCHISMA UND DER ALTKATHOLIZISMUS


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1997
DIE RESTITUTION DER KIRCHE ALS RECHTSGEMEINSCHAFT, Anmerkungen


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1998
Man muß die Herzen für Christus erweitern


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1993
EIN FREIMAURER ALS BOTSCHAFTER BEIM 'VATIKAN'


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1993
EIN NEUES KLOSTER IN FRANKREICH


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1996
EIN SOLCHER RELIGIONSUNTERRICHT VERDIENT NICHT SEINEN NAMEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1996
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1996
Buchbesprechung: Die Unterminierung der (katholischen) Kirche


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1996
VERSINKT DER KATHOLISCHE WIDERSTAND IM SEKTIERERTUM?


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1996
VERSINKT DER KATHOLISCHE WIDERSTAND... (Anmerkungen)


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1996
Gedanken über Formen heidnischer Antizipationen der Jungfrauengeburt


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1995
IN MEMORIAM...


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1994
WARNING REGARDING A SUPPOSED BISHOP


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
La Santisima Trinidad


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1994
Sukzessionsliste von Jean Laborie


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1994
BOOK REVIEW


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1994
In memoriam


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1992
DIE RÖMISCH-KATHOLISCHE DIASPORA-KIRCHE - FIKTION ODER WIRKLICHKEIT? -


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1992
DIE RÖMISCH-KATHOLISCHE DIASPORA-KIRCHE - FIKTION ODER WIRKLICHKEIT? -


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1992
ARCHBISHOP NGO-DINH-THUC MARTYR FOR THE FAITH


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1992
Zum Problem der gegenwärtigen Vakanz des römischen Stuhles


Ausgabe Nr. 12 Monat Januar, Sondernr. 1993
ENTHÜLLUNG DES SYSTEMS DER WELTBÜRGER-REPUBLIK


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar-März 1993
ENTHÜLLUNG DES SYSTEMS DER WELTBÜRGER-REPUBLIK


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar-März 1993
Zum Problem der gegenwärtigen Vakanz des römischen Stuhles


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1991
EINE ZEITUNG STELLT SICH VOR: FRAKTUR


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1991
ZUR AKTUELLEN SITUATION DER KIRCHE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1991
ZUR ERNÜCHTERUNG DER GEMÜTER


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1991
AUFRUF AN ALLE KATHOLISCHEN CHRISTEN


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1992
D E C L A R A T I O


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1992
IN MEMORIAM S.E. MGR. MOISÉS CARMONA RIVERA


Ausgabe Nr. 5 Monat Februar 1992
DER MODERNE HOMINISMUS UND SEINE ABARTIGE RELIGIOSITÄT


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1990
DIE ZERSTÖRUNG DES SAKRAMENTALEN PRIESTERTUMS DURCH DIE RÖMISCHE KONZILSKIRCHE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli, Sondernr 2/3 1990
§ 2. Die Gründung der Kirche als eines heiligen Reiches 'in dieser Welt'


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1990
ANMERKUNGEN ZUR THEOLOGIE VON H.H. P. GROSS


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1990
DER KAMPF GEGEN DIE HEILIGE MESSE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1990
DIE BULLE CUM EX APOSTOLATUS OFFICIO VON PAPST PAUL IV.


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1990
ZWISCHEN ZWEI STÜHLEN


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1991
DER HL. LAURENTIUS VON BRINDISI


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1991
DIE ZERSTÖRUNG DES SAKRAMENTALEN PRIESTERTUMS DURCH DIE RÖMISCHE KONZILSKIRCHE


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1991
KAPITEL III: DIE AKTUELLE VERWIRKLICHUNG


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1991
KAPITEL IV: DIE FRAGE NACH DEM SOG. SPENDER


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1991
KAPITEL V: DIE STÄNDIGE ANGLEICHUNG


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1989
DIE STELLUNG DER KIRCHE IM POLITISCHEN LEBEN DES RÖMERREICHES


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1989
NEW AGE, Vorwort


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1989
NEW AGE, Ausführung II


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1989
ZUR PROBLEMATIK DER RESTITUTION DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1989
DIE ENTWICKLUNG DER KIRCHLICHEN VERFASSUNG BIS ZUM 5. JAHRHUNDERT


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1990
AUF DEM WEG ZUR WELTEINHEITSRELIGION


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1990
UBI PETRUS - IBI ECCLESIA


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1990
ZUR PROBLEMATIK DER RESTITUTION DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1990
BISCHÖFLICHE ERKLÄRUNG


Ausgabe Nr. 6 Monat Januar 1989
DIE KRISE DES GLAUBENS UND DER VERFALL DER RÖM.-KATH. KIRCHE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1988
BRIEF VON S.E. BISCHOF CARMONA AN EINEN MODERNISTISCHEN PRIESTER


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1988
DIE ZWIELICHTIGKEIT DER GESTALT JOHANNES XXIII., Fortsetz.


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1988
ZUR PERSON VON MGR. MARCEL LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1988
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN


Ausgabe Nr. 8 Monat März 1989
GEHÖRTEN RONCALLI UND MONTINI DER LOGE AN?


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1988
KIRCHE OHNE RELIGION UND RELIGIONSLOSE KIRCHEN


Ausgabe Nr. 7 Monat April-Sondernr 1988
KIRCHE OHNE RELIGION UND RELIGIONSLOSE KIRCHEN, Fortsetz


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1987
Über die christliche Taufe und das Tauf-Sakrament


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1987
STELLUNGNAHME ZU DEM ARTIKEL DIE KRISE DER APOSTOLISCHEN SUKZESSION...


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1987
KOMMENTAR ZU DEM DOKUMENT 'DIALOG UND MISSION'


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1987
DIE PARUSIE, IV. Kap


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1987
DIE PARUSIE, V. Kap


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1987
DIE PARUSIE, IX. Kap


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1987
DIE PARUSIE, X. Kap und Anhang


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1988
KIRCHE OHNE RELIGION UND RELIGIONSLOSE KIRCHEN


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1988
NEW AGE


Ausgabe Nr. 6 Monat März 1988
WARUM DER STANDPUNKT DER PRIESTERBRUDERSCHAFT ST. PIUS X. VON MGR. LEFEBVRE VERWORFEN WERDEN MUSS


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
DER WIEDERAUFBAU DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1986
UNTERWEGS ZUR WELTEINHEITSRELIGION


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1986
ZUM TODE VON HERRN DR. HUGO MARIA KELLNER


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1986
... DEN LEIB DES HERRN NICHT MEHR UNTERSCHEIDEN...


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1986
REV.FR. MCKENNA ZUM BISCHOF GEWEIHT


Ausgabe Nr. 5 Monat Januar 1987
ZUM 'MYSTERIUM FIDEI'


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1985
WIEDERVEREINIGUNGSVERSUCHE BIS ZUM PONTIFIKAT PIUS XII.


Ausgabe Nr. 3 Monat Juli 1985
SEELSORGE IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1985
Es WÄRE ZU BEDENKEN


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1985
BRIEF VON HERRN PROF. DR. D. WENDLAND AN DIE REDAKTION


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
DER WIEDERAUFBAU DER KIRCHLICHEN HIERARCHIE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
KRÖNUNGSEID DES PAPSTES


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
AN IHREN FRÜCHTEN WERDET IHR SIE ERKENNEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar/März 1986
DIE KOMMUNION ALS OPFERMAHL


Ausgabe Nr. 5 Monat Juli 2006
Armenische Passion


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1984
DIE ZERSTÖRUNG DER HL, MESSE IM SOG. 'N.O.M.'


Ausgabe Nr. 3 Monat September 2013
Die Irrtümer des II. Vatikanums und ihre Überwindung


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1984
ZUR BISCHOFSWEIHE VON MGR. GÜNTHER STORCK


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1984
DER GESALBTE ANTICHRIST


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1985
EINE HÄRETISCHE 'ERKLÄRUNG'


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1985
DIE ZERSTÖRUNG DER HL. MESSE IM SOG. 'N.O.M.'


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2006
The Autobiography of Mgr. Pierre Martin Ngô-dinh-Thuc - Misericordias Domini in aeternum cantabo


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2006
The Autobiography of Mgr. Ngô-dinh-Thuc - Part 2


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2006
The Autobiography of Mgr. Ngô-dinh-Thuc - Part 3


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2006
The Autobiography of Mgr. Ngô-dinh-Thuc - Part 4


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1983
Die Ereignisse der beiden letzten Jahre


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1983
EIN BRIEF VON BISCHOF MOISES CARMONA


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1983
DIE MACHT HINTER ECONES THRON


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
Die Wojtylanische Diktatur


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
IST MAN SCHISMATIKER, WENN MAN DEN STUHL DES HEILIGEN PETRUS .... FÜR UNBESETZT ... HÄLT


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
NOCH EINMAL: ZUM PROBLEM DES 'UNA CUM' IM 'TE IGITUR' DER HL. MESSE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
WIDER DIE PROPHEZEIHUNGEN DES SOG. ROMAN CATHOLIC


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1983
BRIEF VON H.H. P. BARBARA AN DIE REDAKTION


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
Die Wojtylanische Diktatur


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
HELDEN MIT AUSZEICHNUNG UNERWÜNSCHT


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1983
AUTORITÄT UND SEDISVAKANZ


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
BERICHT AUS BRÜSSEL


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
FRONTWECHSEL


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1984
DIE ZERSTÖRUNG DER HL. MESSE IM SOG. 'N.O.M.'


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
Eine Erklärung von Mgr. M.L. Guérard des Lauriers


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
DIE KIRCHE DER LETZTEN TAGE


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
REFLEXIONEN UND MOMENTE EINER KRITISCHEN ANALYSE


Ausgabe Nr. 7 Monat März 1984
DIE ZERSTÖRUNG DER HL. MESSE IM SOG. 'N.O.M.'


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1982
BRIEF AN S.E. MGR. PIERRE MARTIN NGÔ-DINH-THUC


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1982
M. LEFEBVRE IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
T E S T I F I C A T I O


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
BISCHOFSWEIHE S.E. MGR. BENIGNO BRAVO UND MGR. ROBERTO MARTINEZ


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
ERZBISCHOF PETER MARTIN NGO-DINH-THUC


Ausgabe Nr. 2 Monat August 1982
MGR. LEFEBVRE CONTRA MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 3 Monat Oktober 1982
OFFENER BRIEF AN DIE ... KULTURGEMEINSCHAFT ST. PLUS X. E.V.


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 1982
EIN BRIEF VON BISCHOF MOISES CARMONA


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1982
DECLARATIO


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1982
Epistola


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1982
Declaration concernant Palmar


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1982
BISCHOFSWEIHEN


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1981
SEQUENZ ZUM HL. FRONLEICHNAMSFEST


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1981
TRADITIONALISTISCHER PROTESTANTISMUS


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
BRIEFAUSZUG


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
ZUM PROBLEM DES UNA CUM


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
DIE FALSCHE ÖKUMENE DES MODERNISTISCHEN ROM


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1981
DER HL. RABANUS MAURUS


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1981
ZU EINER VERLAUTBARUNG VON MONSEIGNEUR LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1982
KURZE BESCHREIBUNG DES TRADITIONALISMUS IN MEXIKO


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1982
PREDIGT VOM 4. OKTOBER 1981


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1982
STELLUNGNAHME ZU DEM STANDPUNKT VON MGR. MARCEL LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1980
PRÄZISE ZIELE!


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1980
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1980
SECTE ORTHODOXE?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
DER GREUEL DER VERWÜSTUNG


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
QU'EST-CE À DIRE: LA NOUVELLE MESSE PEUT TRE VALIDE ?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
LETTRES


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
CAHIERS de CASSICIACUM


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA...


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
ANTWORT VON H.H. PFARRER HANS MILCH


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1980
RALLIONS-NOUS : L'EXEMPLE VIENT D'EN-HAUT


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
DIE KATZE LÄSST DAS MAUSEN NICHT.


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
RÜCKGABE VON MENSCH UND WELT


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA...


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
CHRISTUS NOVUM INSTITUIT PASCHA... Fortsetzung


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1980
REPONSE DE HR L'ABBE HANS MILCH AUX QUESTIONS


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1980
KOEXISTENZ DER VOR- UND NACHKONZILIAREN RITEN?


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1980
RIEN QUE L'ANCIENNE MESSE -THE OLD MASS ONLY fr/eng


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
DER NOVUS ORDO MISSAE: EINE GEGEN-MESSE


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1981
QUE SIGNIFIE LA COEXISTENCE DES RITES PRE- ET POSTCONCILIAIRES


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
Protestation de Foi Catholique - franz/deutsch


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1981
A CO-EXISTANCE OF THE PRE- AND POSTCONCILIAR RITES


Ausgabe Nr. 7 Monat Dezember 2006
Präzise Ziele!


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1979
MGR. LEFEBVRES BRIEF AN MGR. WOJTYLA MIT EINER STELLUNGNAHME DES H.H. GUÉRARD DES LAURIERS


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
BRIEF AN MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1979
BRIEF DES PRÄSIDENTEN DER ASSOCIATION ST. PIE V AN MGR. LEFEBVRE


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1979
NOCH EINMAL: PRÄZISE FRAGEN AN ECONE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1979
LETTRE OUVERTE À SON EXCELLENCE MGR. MARCEL LEFéBVRE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1979
Enzyklika »Casti connubii«


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1979
OFFENER BRIEF AN HERRN PROF.DR. HEINZ KREMERS


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1979
WIR STOLZE MENSCHENKINDER ...


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1980
BRIEF VON PATER DES LAURIERS AN DIE REDAKTION


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1980
WIEDER EINMAL DER 'NOM'


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1980
OFFENER BRIEF AN S. EXCELLENZ MGR. MARCEL LEFÈBVRE


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
KATECHISMUS DER KATHOLISCHEN RELIGION


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1980
POUR VOUS ET POUR TOUS - LE PROGRAMME DE JEAN-PAUL II


Ausgabe Nr. 1 Monat Juni 1978
Konzil von Trient: Dekret über das Sakrament der Eucharistie - ERLÖSUNG


Ausgabe Nr. 1 Monat Juni 1978
CONTRA MURMURANTES


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1978
EIN INTERESSANTES DOKUMENT


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1978
GEDANKEN ZUM HEUTIGEN PRIESTERMANGEL


Ausgabe Nr. 3 Monat Oktober 1978
ÄRGERNIS VOR GOTT UND DEN MENSCHEN


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1978
RECHTGLÄUBIGE SEKTE ?


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1978
DIE KIRCHE ALS DIE WAHRE INSTITUTION DES HEILS


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1978
DER STUHL PETRI IST WEITERHIN VAKANT


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1978
SIE LÜGEN, PATER WERENFRIED


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1978
BRIEF VON KARDINAL BOURNE AUS DEM JAHRE 1928


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1979
DIE HL. MESSE IST KEINE BLOSSE DISZIPLINARSACHE!


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1979
VERE ANTIQUI ERRORIS NOVI REPARATORES!


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1979
HÄRESIE VOR DEM AMTSANTRITT


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1977
SIND WIR VORBEREITET ?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1977
DIE LITURGISCHE SPRACHE


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1977
Konzil von Trient: Dekret über das Meßopfer


Ausgabe Nr. 4 Monat November 1977
DIE DOGMATISCHEN BESTIMMUNGEN DES TRIDENTINUMS ZUR PRIESTERWEIHE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1977
FRIEDRICH NIETZSCHE VOR HUNDERT JAHREN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1978
DIE ABSICHTEN UND DAS ZIEL DES BENEDIKTINERS ODO CASEL


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1978
GEGENWART DER KIRCHE IN DER WELT


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1978
DIE LITRUGISCHE SPRACHE


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
EN LA ENCRUCIJADA


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
À la croisée des chemins


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
At the crossroads


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
Y seréis como Dios (Gn. 3, 5)


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2007
And thou wilt be like God (Gen. 3,5)


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1976
LITERATURHINWEIS


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1976
DIE FEIER DER KINDERTAUFE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1976
DER KRÖNUNGSEID DES PAPSTES


Ausgabe Nr. 2 Monat Juli 1976
AKTIVE TEILNAHME


Ausgabe Nr. 3 Monat September 1976
NEUERE BEITRÄGE ZUM GESCHEHEN UM ECONE


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1976
STELLUNGNAHME ZUM INTERVIEW KARL RAHNERS


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1976
MEIN VOLK, GEDENKE DOCH! (Mich. 6,5)


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1976
DIE LETZTE ÖLUNG


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1977
AKTIVE TEILNAHME


Ausgabe Nr. 7 Monat April 1977
AKTIVE TEILNAHME


Ausgabe Nr. 12 Monat Februar 2007
MISERICORDIAS DOMINI IN AETERNUM CANTABO, 1er continuation


Ausgabe Nr. 12 Monat Februar 2007
MISERICORDIAS DOMINI IN AETERNUM CANTABO, 4. continuation


Ausgabe Nr. 12 Monat Februar 2007
MISERICORDIAS DOMINI IN AETERNUM CANTABO, 5. continuation


Ausgabe Nr. 12 Monat Februar 2007
APPENDICE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1975
ADAM, WO BIST DU!


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1975
LISTE DER EINWÄNDE GEGEN DEN NOVUS ORDO MISSAE


Ausgabe Nr. 3 Monat August 1975
BEITRÄGE ZUM GESCHEHEN UM ECÔNE


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1975
Beata nobis gaudia


Ausgabe Nr. 1 Monat Mai 1975
Sie glauben noch an ein Paradies?


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1975
ADAM, WO BIST DU!


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1975
LISTE DER EINWÄNDE GEGEN DEN NOVUS ORDO MISSAE


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1975
DAS NEUE 'MISSALE ROMANUM'


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1975
FRAU, SIEHE, DEIN SOHN!


Ausgabe Nr. 4 Monat Oktober 1975
BEITRÄGE ZUM GESCHEHEN UM ECÔNE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1975
EIN KIND IST UNS GEBOREN - EIN SOHN IST UNS GESCHENKT


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1975
FRAU, SIEHE, DEIN SOHN!


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1975
DIE BESTIMMUNGEN DES TRIDENTINUMS ZUR HL. MESSE


Ausgabe Nr. 5 Monat Dezember 1975
LESERBRIEFE IN AUSZÜGEN


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1976
EMPFEHLUNGEN, WIE SICH DIE GLÄUBIGEN IN DER JETZIGEN NOTLAGE DER KIRCHE VERHALTEN SOLLTEN.


Ausgabe Nr. 6 Monat Februar 1976
AKTIVE TEILNAHME


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1974
GÜLTIGE UND WIRKSAME MATERIE


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1974
GÜLTIGE UND WIRKSAME MATERIE - II.


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1974
DIE NEUE RELIGION


Ausgabe Nr. 78 Monat Oktober/Nov. 1974
GÜLTIGE FORM


Ausgabe Nr. 78 Monat Oktober/Nov. 1974
SIND DIE NEUEN HOCHGEBETE ANNEHMBAR?


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1974
CORNELIUS UND CYPRIAN


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1974
DER ANFANG DER TÄUSCHUNG


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1974
DER UNSICHTBARE OPFERER-PRIESTER


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1974
ANTWORT


Ausgabe Nr. 10 Monat Jan./Februar-dopp. Nr. 1975
DIE GETREUE INTENTION


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1975
DIE EHEZWECKE


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1975
DIE UNGÜLTIGKEIT DER NEUEN MESSE VON ANFANG AN, Fortsetzung


Ausgabe Nr. 3 Monat Mai 2007
DIASPORA


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1972
WURZEL, STAMM UND KRONE


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1972
HÄRESIE VOR DEM AMTSANTRITT


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1972
DIE LEONINISCHEN GEBETE


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1972
Wurzel, Stamm und Krone


Ausgabe Nr. 8 Monat November 1972
Kurze Zusammenfassung der Argumente für das 'für viele'


Ausgabe Nr. 8 Monat November 1972
Wurzel, Stamm und Krone


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1972
Die Messe des hl. Pius V. ist immer noch erlaubt


Ausgabe Nr. 10 Monat Januar 1973
Offener Brief an die guten Priester


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 1973
DIE HOCHZEIT ZU KANA


Ausgabe Nr. 8 Monat November 1973
Wurzel, Stamm und Krone


Ausgabe Nr. 8 Monat November 1973
BRIEF DER REDAKTION


Ausgabe Nr. 9 Monat Dezember 1973
Das Geburtsjahr Christi und die Schätzung des Quirinus


Ausgabe Nr. 10 Monat Januar 1974
Die gültige Materie, das Offertorium, Ich


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 1974
Zum Tode von Bischof Blasius Sigebald Kurz OFM


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1974
Papa haereticus


Ausgabe Nr. 12 Monat März 1974
Wollt auch ihr weggehen?


Ausgabe Nr. 1 Monat April 1973
DER VERLORENE SOHN


Ausgabe Nr. 2 Monat Mai 1973
Tuet Buße!


Ausgabe Nr. 3 Monat Juni 1973
DER HL. BONIFATIUS - ZUM FEST AM 5. JUNI


Ausgabe Nr. 3 Monat Juni 1973
VERÄNDERUNGEN IM MISSALE


Ausgabe Nr. 45 Monat Juli/August 1973
THEOLOGISCHE UND JURISTISCHE BEDEUTUNG DER BULLE QUO PRIMUM


Ausgabe Nr. 45 Monat Juli/August 1973
Wurzel, Stamm und Krone


Ausgabe Nr. 6 Monat September 1973
VORLÄUFER, NACHLÄUFER, MITLÄUFER


Ausgabe Nr. 6 Monat September 1973
VOLKSSPRACHE IN DER LITURGIE?


Ausgabe Nr. 6 Monat September 1973
Gehorcht!


Ausgabe Nr. 7 Monat Oktober 1973
Darf ein Papst den Ritus ändern?


Ausgabe Nr. 7 Monat Oktober 1973
Die heilige Messe


Ausgabe Nr. 4 Monat August 2007
Enzyklika Casti connubii - Anmerkungen


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Carta a Su Eminencia el obispo XXX


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Letter to His Excellency xxxx


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
LA SANTISIMA TRINIDAD


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Et vous serez comme Dieu


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Declaratio


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Declaración


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Declaration


Ausgabe Nr. 13 Monat September 2007
Dichiarazione


Ausgabe Nr. 5 Monat Oktober 2007
Das freimaurerische Prinzip


Ausgabe Nr. 5 Monat Oktober 2007
Motu Proprio Summorum Pontificum von Benedikt XVI.vom 7. Juli 2007


Ausgabe Nr. 5 Monat Oktober 2007
Die Falle der Motu-Proprio-Messe


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
COEXISTENCE PACIFIQUE?


Ausgabe Nr. 12 Monat Février 1982
‘RIEN QUE L'ANCIENNE MESSE‘ - EXEGESE D' UN SLOGAN


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
THE OLD MASS ONLY


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
CATHOLIC RESISTANCE AGAINST MODERNISM


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
Is Mgr. Lefebvre a validly consecrated bishop?


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
ANOINTED ANTICHRISTS


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
LE TEMPS DE L'APOCALYPSE


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1984
THE LATTER DAY CHURCH


Ausgabe Nr. 12 Monat August 1984
Paganisation of the Liturgy in India


Ausgabe Nr. 12 Monat August 1984
SERPENTS OINTS PAR LE SAINT ESPRIT


Ausgabe Nr. 12 Monat August 1984
DECLARAT ION OF MGR. M.L. GUÉRARD DES LAURIERS


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
SACRE DE M. L'ABBE GÜNTHER STORCK


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
QUE PENSER DE LA MISE AU POINT DE M. ALPHONSE EISELE?


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
LIFE IN APOCALYPTICAL TIME


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
IMPUDENT!


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktobre 1984
L'ÉGLISE DES DERNIERS TEMPS


Ausgabe Nr. 14 Monat Decembre 1984
¡ NAVIDAD! ¡ NAVIDAD!


Ausgabe Nr. 14 Monat Decembre 1984
LE CAS DU PAPE HONORIUS (625-638)


Ausgabe Nr. 14 Monat Decembre 1984
LA TETE EST NECESSAIRE


Ausgabe Nr. 14 Monat Decembre 1984
DE ECCLESIAE CAPITE


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
PEACEFUL CO-EXISTENCE?


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
ITE, MISSA EST


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
ONCE MORE: PRECISE QUESTIONS TO ECÔNE


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
FOR ALL AND FOR YOU - THE PROGRAMME OF JOHN PAUL II.


Ausgabe Nr. 12 Monat June 1980
A PROCLAMATION ON 'THE NEW MASS AND THE POPE'


Ausgabe Nr. 13 Monat Februar 1981
NOVUS ORDO MISSAE: AN ANTI-MASS. Part 1


Ausgabe Nr. 13 Monat Februar 1981
NOVUS ORDO MISSAE: AN ANTI-MASS, Part 2


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1981
VATICANUM 2 NEW RITES - ARE THEY VALID?


Ausgabe Nr. 6 Monat Dezember 2007
Das Motu Proprio – nüchtern betrachtet


Ausgabe Nr. 13 Monat August 1981
EXTRAIT DE LETTRE


Ausgabe Nr. 13 Monat August 1981
LE CANON 188, N° 4 OU: OU EST L'EGLISE


Ausgabe Nr. 13 Monat August 1981
UN COMMUNIQUE DE MONSEIGNEUR LEFÈBVRE


Ausgabe Nr. 13 Monat August 1981
EXTRAIT DE LA BULLE DE PAUL IV: CUM EX APOSTOLATUS OFFICIO


Ausgabe Nr. 13 Monat August 1981
LETTRE A MSGR. LEFÈBVRE


Ausgabe Nr. 12 Monat Juni 1985
LES PRISES D'ARNAUD LE DOUANIER


Ausgabe Nr. 12 Monat Juni 1985
A CUSTOMS-OFFICER'S PRIZE


Ausgabe Nr. 12 Monat Juni 1985
L'ANTI-CHRIST ET L'ÉGLISE OFFICIELLE


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1985
MONTRE-MOI TES CHEMINS, SEIGNEUR


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1985
OUR LADY OF FATIMA AND THE HOLY FATHER


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1985
DE APOSTOLICA SEDE


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1985
HOW THE ROMAN CITADEL COLLAPSED


Ausgabe Nr. 14 Monat February 1984
Pastoral-Brief/Epistola pastoralis/LETTRE PASTORALE-dt/lat/fr


Ausgabe Nr. 14 Monat February 1984
CATHOLIQUES CONTRE IMPOSTEURS


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
Where do we stand?


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
Ou en sommes-nous?


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
JUAN PABLO II. NO ES UN PAPA CATOLICO


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
ROMAN CATHOLIC BISHOPS SPEAK


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
VATICAN II FACE À LA TRADITION


Ausgabe Nr. 12 Monat July 1983
REPONSE DE M. L'ABBÉ MILCH A LA LETTRE OUVERTE DU M. HELLER


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
FALSE BISHOPS AND TRUE BISHOPS


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
OFFICIAL PRESS RELEASE


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
EST-ON SCHISMATIQUE SI ON JUGE QUE LE SIEGE DE SAINT PIERRE EST ACTUELLEMENT OCCUPE


Ausgabe Nr. 13 Monat Oktober 1983
IS ONE A SCHISMATIC, WHEN IN OUR DAYS ONE CONSIDERS THE CHAIR OF ST. PETER AS VACANT


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
AGAINST THE 'PROPHECY' OF THE SO-CALLED 'ROMAN CATHOLIC'


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
THE ARIANISM - AN EXAMPLE FOR THE EXISTENCE OF THE CONSENSUS FIDELIUM


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
CONTRARIES PAR LA CONSECRATION D'ÉVÊQUES CATHOLIQUES


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
LETTRE OUVERTE D'AMERIQUE AUX FRERES DANS LA FOI


Ausgabe Nr. 11 Monat April 1983
Concerning the problem of the 'una cum'


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1981
LE NOVUS ORDO MISSAE: UNE ANTI-MESSE


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 1981
SEULEMENT, QUAND LE FILS DE L'HOMME REVIENDRA TROUVERA-TIL LA FOI SUR LA TERRE?


Ausgabe Nr. 14 Monat Oktober 1981
LETTRE OUVERTE A MGR. MARCEL LEFEÈBVRE


Ausgabe Nr. 14 Monat Oktober 1981
LA BANDE DES QUATRE


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 1980
Beilage II zu EINSICHT X(2) Juni 1980: Die neue Messe und der Papst


Ausgabe Nr. 11 Monat May 1980
APPEL DU 16.4.1979


Ausgabe Nr. 12 Monat June 1980
Vox FIDEl: LA VOIX DE LA FOl OU L'ORGANE DES SOUHAITS


Ausgabe Nr. 11 Monat February 2008
ARE POST CONCILIAR RITES VALID?


Ausgabe Nr. 11 Monat February 2008
THE NEW RITE OF BAPTISM


Ausgabe Nr. 11 Monat February 2008
THE NEW RITE OF BAPTISM - PART II


Ausgabe Nr. 11 Monat February 2008
LETTER FROM A PRIEST


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
LETTRE DE L'EVEQUE MEXICAIN MOISES CARMONA


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
CURRICULUM VITAE OF MGR. LOUIS VEZELIS O.F.M. (engl.)


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
Some Remarks concerning the Consecrations by Mgr. Ngô-dinh-Thuc and Mgr. Carmona


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
ALGUNAS CONSIDERACIONES SOBRE LAS CONSAGRACIONES EPISCOPALES


Ausgabe Nr. 12 Monat Decembre 1982
STORM CLOUDS OVER THE WHOLE WORLD


Ausgabe Nr. 15 Monat Decembre 1981
BREVE RESEÑA SOBRE EL TRADICIONALISMO EN MEXICO


Ausgabe Nr. 15 Monat Decembre 1981
POUR VOUS ET POUR TOUS - LE PROGRAMME DE JEAN-PAUL II


Ausgabe Nr. 15 Monat Decembre 1981
SECTE ORTHODOXE ?


Ausgabe Nr. 15 Monat Decembre 1981
HOMELIE DU 4 OCTOBRE 1981


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
A ROMAN CATHOLIC BISHOP SPEAKS


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
JURAMENTO DE CONSERVAR Y PRESERVAR LA UNIDAD DE LA IGLESIA


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
CURRICULUM VITAE DEL R.P. JOSE DE JESUS ROBERTO MARTINEZ Y GUTIERREZ


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
LE CAS BARBARA


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
THE CASE BARBARA


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
ANSWER OF REVEREND FATHER HANS MILCH


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
ANTICHRIST


Ausgabe Nr. 11 Monat August 1982
THE QUESTION OF THE PAPACY TODAY


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2001
Die Bulle >Cum ex apostolatus officio< von Papst Paul IV.


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
I believe in the holy Catholic Church, the communion of saints


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
A PAPAL ELECTION UNDER THE PRESENT CIRCUMSTANCES


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
DECLARATION: On John Paul II's death


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
Apostasía y Confusión


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
LA BULA DE PAULO IV


Ausgabe Nr. 3 Monat April 2003
Pauls' IV. Bulle Cum ex apostolatus officio - Appendix


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
LA VALIDEZ CE LOS RITOS POSTCONCILIARES CUESTIONADA


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
BIBLIOGRAFIA: VALIDEZ CUESTIONADA DE LOS NUEVOS RITOS POSTCONCILIARES


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
PASCENDI DOMINICI GREGIS


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
PASCENDI DOMINICI GREGIS - CONTIN. 1


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
PASCENDI DOMINICI GREGIS - CONTIN. 2


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
ENSEIGNEMENT DE PIE XII POUR DÉFENDRE LES ÉCRITURES


Ausgabe Nr. 13 Monat April 2008
PROCLAMATION CONCILIAIRE CONCERNANT LA LIBERTÉ RELIGIEUSE


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
EL PROBLEMA DE LA RESTITUCION DE LA JERARQUIA CATOLICA


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
EL PROBLEMA DE LA RESTITUCION DE LA JERARQUIA CAT. 1.Cont


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
EL PROBLEMA DE LA RESTITUCION DE LA JERARQUIA CAT. 2.Cont


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
EL TEMA DE LA RESTAURACION DE LA JERARQUIA CATOLICA


Ausgabe Nr. 14 Monat Mai 2008
LA RESTAURACION DE LA JERARQUIA CATOLICA - BIBLIOGRAFIA


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2008
REPLICA AL ARTICULO 'APOSTASIA Y CONFUSION'


Ausgabe Nr. 15 Monat Juli 2008
DICTAMEN SOBRE UNA ELECION PAPAL EN LAS PRESENTES CIRCUNSTANCIAS


Ausgabe Nr. 15 Monat Juli 2008
ELIGENDUS EST PAPA


Ausgabe Nr. 2 Monat April 2009
Die Holocaust-Latte liegt zu hoch!


Ausgabe Nr. 2 Monat April 2009
Dokumente zum Fall Williamson


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 2009
The Holocaust Bar is too High


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 2009
SATIS COGNITUM


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 2009
Documents about the Case Williamson


Ausgabe Nr. 11 Monat Mai 2009
Sedevacantists Believe in the Holy Roman Catholic Church‏


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2009
Von der wahren Kirche Christi


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2009
Aeterni Patris, engl


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2009
Aeterni Patris, span


Ausgabe Nr. 12 Monat September 2009
Le bon sens catholique


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
REFLEXIONES SOBRE LA NATIVIDAD DE NUESTRO SEÑOR


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2009
Die Göttlichkeit des Christentums


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
Christmas Letter 2009


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
Humani Generis


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
Festividad de Cristo Rey


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
St. Leo the Great


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
L’EGLISE CATHOLIQUE-ROMAINE DE LA DIASPORA


Ausgabe Nr. 13 Monat Diciembre 2009
Estado de emergencia: afianzado en cemento


Ausgabe Nr. 11 Monat giugno 2010
Consolazioni per i fedeli


Ausgabe Nr. 11 Monat giugno 2010
Al crocevia


Ausgabe Nr. 11 Monat giugno 2010
Novena To The Holy Ghost


Ausgabe Nr. 12 Monat luglio 2010
Auctorem fidei - III


Ausgabe Nr. 12 Monat luglio 2010
Auctorem fidei - IV


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2010
Die Synode von Pistoia und ihre Verurteilung durch Pius VI.


Ausgabe Nr. 3 Monat August 2010
Breve Pius’ VI. an den Bischof von Chiusi und Pienza


Ausgabe Nr. 11 Monat Februar 2011
A. 8. c-d Der wahre Kern der ‚Intentionsfrage’:


Ausgabe Nr. 12 Monat März 2011
B. 10. a - 11. Aber ist die an den gesamten Klerus der Rest-Kirche gerichtete Forderung


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
Clerical Abuse


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
E sarete come Dio (Gn. 3, 5)


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
A proposito della situazione attuale della Chiesa


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
Al crocevia


Ausgabe Nr. 13 Monat June 2011
SOBRE LA REALIDAD Y LA EXITENCIA DEL PURGATORIO


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2011
Vom klerikalen Mißbrauch in traditionalistischen Kreisen


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2011
Ein Besuch bei Fr. Krier in Las Vegas/USA


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2011
Der Wiederaufbau der Kirche als Institution


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2012
Brief an Herrn Gilbert Grisé


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2012
Verwechslung mit Folgen


Ausgabe Nr. 3 Monat September 2012
Erneut auf dem Prüfstand


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2012
Hart, aber fair - ein Briefwechsel zur aktuellen kirchlichen Situation


Ausgabe Nr. 1 Monat März 2013
Die Verhandlung vor dem Synedrium


Ausgabe Nr. 1 Monat März 2013
Null und nichtig – der Ritus der Bischofsweihe von 1968


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2013
Habemus Papam? Zur Wahl von Jorge Mario Bergoglio


Ausgabe Nr. 2 Monat Juni 2013
Null und nichtig – der Ritus der Bischofsweihe von 1968


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2013
NACHRICHTEN, NACHRICHTEN, NACHRICHTEN...


Ausgabe Nr. 4 Monat Dezember 2014
Das erzieherische Wirken der Kirche


Ausgabe Nr. 2 Monat April 2015
Leserbrief zu: „Gehört der Islam zu Deutschland?“


Ausgabe Nr. 2 Monat April 2015
Islamisches Recht (šarī‘a) – mit dem Grundgesetz vereinbar?(1)


Ausgabe Nr. 4 Monat September 2015
Die Irrtümer des II. Vatikanums und ihre Überwindung durch die Erkenntnis Christi als Sohn Gottes


Ausgabe Nr. 1 Monat Februar 2016
„Er sah ihn und ging vorüber“ – Priester ohne kirchliche Sendung: das Legitimitätsproblem


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USA


NOVUS ORDO MISSAE: AN ANTI-MASS. Part 1
 
NOVUS ORDO MISSAE: AN ANTI-MASS

by
Benjamin Frederick Dryden

SUMMARY
Introduction: The Novus Ordo Missae ist not a Mass; it is invalid, illicit. sacrilegious.

I. Invalid. For a valid Mass, we must have the right matter, form, intention and priestly ordination in the celebrant.

A. The right matter is bread of wheat and wine from grapes.
B. The right form must mean the same as the form used in the Latin Rite: "For this is My Body" and "For this is the Chalice of My Blood of the new and eternal Testament, the Mystery of Faith, which for you and for many shall be shed unto the remission of sins."
1. For all men does not mean the same as for many.
a. This substitution makes the Mass invalid - i.e., no Mass at all.
b. For all men in the Consecration means that all men will be saved and there is no hell - a heresy. Hence these words were expressly rejected four centuries ago.
2. "For this is the Chalice of My Blood" is insufficient. It signifies Transsubstantiation, but does not accomplish it without further words expressing
1) Sacrifice
2) propitiation and
3) the unity of the Church. The Mystery of Faith is the Mystery of Redemption by the shedding of Christ's Blood - the same as propitiation.
3.The Latin Novus Ordo has pro multis (for many, not for all men) Nevertheless, it is invalid through defect of intention.

C. The Minister's intention to do what Christ and the Church do is necessary for the validity of any Sacrament (including the Mass).
1. By the rule of Pope Leo XIII, this right intention is presumed to be present when a rite approved by the Church is used; otherwise, the intention is evidently insufficient, especially in a rite invented to replace a Catholic rite.
2. The Novus Ordo, as explained by its promulgator, Paul VI, is not a Mass, but rather a mere memorial meal.
a. By calling this a Mass, Paul VI publicly professed a heresy.
b. Worldwide protest brought, not a repudiation of the heretical definition of the Mass, but a longer and less clear wording expressly declared to mean the same as the former wording.
3. The Novus Ordo is therefore invalid through defect of intention.
a. Paul VI, by defining the Mass as a mere memorial meal, proclaimed his intention not to do what the Church does
b. By Pope Leo's rule, the Novus Ordo is invalid because it was invented to replace a Catholic rite.

D. "Priestly ordination in the celebrant" means that only a validly ordained priest can say a valid Mass. The so-called "priests" ordained since August 15, 1968, by Paul VI's new invalid rite are not real priests, and therefore cannot say a valid Mass.
1. Catholic rites confer "the dignity of the priesthood", which means putting a man in the second rank of the clergy and giving him permanent power (the priestly character) to bless and consecrate, to offer Mass for the living and the dead, and to give absolution for sins.
a. These three powers are expressly mentioned in the Latin rite.
b. They are not explicitly mentioned in Oriental rites. Hence doubt arose as to the validity of Oriental ordinations.
c. Pope Pius XII decreed that the powers need not be listed for validity.
2. Paul VI replaced the traditional and clearly valid Latin ordination rite
with a designedly dubious new rite. It is invalid through defect of form
and intention, like the Anglican ordinations which Pope Leo XIII declared invalid for these reasons.
a. The form seems valid by authority of Pope Pius XII, but is made invalid by
voiding the term "priest" of the reality which Christ instituted.
1) Paul VI referred to the decred of Pius XII to suggest that the new rite is valid.
2) At the same time, he published his heretical definition of the Mass, which represents the priest merely as presiding over a memorial meal.
3) Pope Leo XIII, in 1896, declared Anglican ordinations invalid for this very reason, because the words "priest" and "bishop", in that Church, are "voided of the reality which Christ instituted."
b. The intention behind the new ordination rite cannot have been to confer the power to say valid Masses; for the contrary intention - to destroy the true Mass - is abundantly demonstrated from the history of the Conciliar Church.

II. The Novus Ordo is illicit - i.e., forbidden by the Church's law. Participants in itcommit a sin of disobedience, and therefore receive no grace from it.

A. Pope St. Pius V published an authentic edition of the Roman Missal in 1570, and accompanied it with a Bull, Quo Primum, forbidding anyone to add to or change anything in this Missal. Quo Primum has never been revoked and is, therefore, still binding.

B. Paul VI lied brazenly when he said, May 24, 1976, that, in imposing the new rite he was acting in the same way and by the same authority as Pope St. Pius V.
1. Paul VI's authority, if it ever existed, had already been tacitly resigned under Canon 188, n. 4, by public profession of these heresies:
a. That non-Catholic religions are means of salvation.
b. That common worship with non-Catholics is "allowable, indeed desirable."
c. That everyone has a right to profess a false religion.
d. That the Mass is a commemorative meal - without mention of Sacrifice, propitiation for sin, Transsubstantiation, the real and physical Presence of Christ with His Body and Blodd, Soul and Divinity.
e. That all men will be saved.
2. The purpose of St. Pius V was to preserve unchanged the Mass instituted by Christ. Paul VI's purpose was to replace the true Mass with a newly concocted, invalid rite.
3. The manner was different. Genuine Pope St. Pius V commanded use of his Missal and forbade any change in it. Usurper Paul VI dared not abrogate this decree in proper form; he used deceit to impose his new rite.

III. Paul VI's Anti-Mass is sacrilegious; for it commits falsehodd in the very act of worship, affirming unity of Christ and of His Mystical Body with Christ's enemies.

A. The right Mass in the wrong Church falsely affirms this unity in Christ's Sacramental Presence.
B. The wrong Mass (Novus Ordo) anywhere and at any time affirms these untruths, not in His Sacramental Presence, but more systematically and deliberately.

***

The Novus Ordo Missae is not a Mass, but an anti-Mass, a weapon used by the Conciliar Anti-Church against the true Church. For it is invalid illicit and sacrilegious and is substituted for the true Mass, which is the central mystery of our Faith. "He that eateth my flesh and drinketh my blood abideth in me; and I in him." (John 6:57)

I. THE NOVUS ORDO IS INVALID
What are the requirements for a valid Mass? Let us hear Pope St. Pius V: "For whichever of these is lacking, namely, the right matter, the form with intention and priestly ordination in the celbrant, the Sacrament is not accomplished." (Decree De Defectibus p. xc in the Missal of St. Pius V, published July 19, 1570)

Right Matter
"For it is required that the bread be of wheat and the wine from the vine; and that such matter for consecration be before the priest in the act of consecration (Ibid., p. xc).

Form
"The words of consecration which are the form of this Sacrament are these: Hoc est enim Corpus meum (For this is My Body) And: Hic est enim Calix Sanguinis mei, novi et aeterni testamenti: mysterium fidei qui pro vobis et pro multis effundetur in remissionem peccatorum (For this is the Chalice of My Blodd, of the new and eternal Testament, the Mystery of Faith, which for you and for many shall be shed unto the remission of sins.) If anyone should take away or change anything in the form of consecration of the Body and Blood, and in this change of wording the words should not mean the same, he would not accomplish the Sacrament. If he should add anything that does not change the meaning, he would accomplish (the Sacrament), indeed, but would sin most gravely." (Ibid., pp. xci-xcii)

For all men furthermore, makes of the words of consecration a heresy, stating, namely, that Christ not only willed all men to be saved and made reparation sufficient for the whole world's sins, but also (and here is the heresy) actually applied it unto remission of the sins, repented and unrepented, even of men who do not wish their sins forgiven or do not wish it on the terms required by Christ. That is, all men will be saved; and Hell is abolished.

Warning against this very heresy is given by the Catechism of the Council of Trent, which expounds the Words "for you and for many" as follows: "They serve to declare the fruit and advantage of His Passion. For if we look to its value, we must confess that the Redeemer shed His blood for the salvation of all; but if we look to the fruit which mankind have received from it, we shall easily find that it pertains not unto all, but to many of the human race. When therefore (our Lord) said: For you he meant either those who were present, or those chosen from among the Jewish people, such as were, with the exception of Judas, the disciples with whom He was speaking. When He added, And for many, He wished to be understood to mean the remainder of the elect from among the Jews or Gentiles.

"With reason, therefore, were the words for all not used, as in this place the fruits of the Passion are alone spoken of, and to the elect only did His Passion bring the fruit of salvation. And this is the purport of the Apostle (Heb. 9:28) when he says: Christ was offered once to exhaust the sins of many; and also of the words of our Lord in John (17:9): I pray for them; I pray not for the world but for them whom thou has given me; because they are thine." (Translation by McHugh and Callan, Marian Publicstions, 1976; pp. 227-228)

But why is more required for valid consecration than the words, "This is the Chalice of My Blood"? For the same reason, we answer, that valid baptism requires more than the words "I baptize thee"; it requires, namely, the rest of the form, "in the name of the Father and of the Son and of the Holy Ghost", by which Catholic Baptism is distinguished from Jewish ablutions; from St. John the Baptist's baptism of penance; from the heretical Arian baptism "in the name of the Father who is greater and of the Son who is lesser ..."; etc. The truncated form signifies the Sacrament of Baptism but does not accomplish it until the meaning is completed.

So also, in all rites approved by the Catholic Church, Transsubstantiation of the wine is, indeed, signified by words equivalent to "This is the Chalice of My Blood" or "This is My Blood"; but it is not accomplished until the meaning is completed by three additions:
1) words signifying Sacrifice (which shall be shed);
2) words signifying true propitiation for sin, obtainable only through the Blood of Christ, not the blood of animals, etc.; and
3) words signifying the unity of the Church outside which there is no salvation ("for many", "for you and for many", but never "for all men").

The words "the Mystery of Faith" which are lacking in several Oriental rites, are placed by St. Thomas Aquinas (3, q. 78; a. 3 c) under propitiation, which is applied through faith in Christ's redeeming Sacrifice on Calvary. Thus St. Paul wrote to the Romans (3: 25-26): "Whom God hath proposed to be a propitiation through faith in his blood, to the showing of his justice, for the remission of former sins, through the forbearance of God, for the shewing of his justice in this time; that he himself may be just and the justifier of him who is of the faith of Jesus Christ."

The Latin Novus Ordo
But is not the Latin original of Paul VI's formula of Consecration valid, since it reads pro multis (for many)? And do not the words "For this is My Body", whether in Our answer to these questions is based on St. Pius V's third requisite for validity, namely, intention which we have not yet explained.

We may say here, however, first, that this Latin original, promulgated on April 3, 1969, serves not practical purpose but to provide an official record containing the words pro multis, to which defenders of the Novus Ordo may point; for a vernacular mistranslation containing the words for all men had already for some years been enforced nearly, if not quite, everywhere; and the vernacular mistranslation is still enforced by John Paul II.

Secondly, in promulgating the new rite, Paul VI referred to the Institutio Generalis, a general introduction to his new missal. Paragraph 7 of this Institutio defines "the Lord' supper or Mass" simply as a memorial meal, without reference to Transsubstantiation, sacramental effect, or anything else to which the terms form, consecration, and validity could be related. Paul VI therefore speaks, not as Catholics speak, of form or consecration, but, as a Protestant, simply of "the Lord's words" (verba dominica); quite indiscriminately, he quotes some words used in the Catholic form of consecration, omits or displaces some, and adds other words that are not part of the form. Here is Paul VI's directive: "However, whether out of regard for reasons called pastoral or in order that concelebration might proceed more smoothly, We have commanded that the Lord's words in any form of the Canon be precisely the same. Hence in any Eucharistic Prayer We wish them to be pronounced thus: Over the bread: Take ye all and eat of this: For this is My Body, which shall be delivered for you; and over the chalice: Take ye all and drink of this; For this is the chalice of My Blood of the new and eternal Testament, which for you and for many shall be shed unto the remission of sind. This do in commemoration of Me. But the words "Mystery of Faith", taken out of the context of the Lord Christ's words and pronounced by the priest, open the door, as it were, to the acclamation of the faithful."

Wah tare the alleged "pastoral reasons behind this capricious unfaithfulness to Catholic Tradition, this replacement of a form of Consecration with a plain narrative of "the Lord's Supper"? How does it help concelebration (forbidden, in any case, by Canon 803 except at ordinations)? Not other real motive appears than that of Luther in making very nearly the same changes: sacrilegious contempt for the Tradition of the Holy Catholic Church and for the Catholic concept of the Holy Mass and Eucharist, which alone gives a meaning to the terms form, consecration and validity

Intention in the Sacraments
The Mass, like any other Sacrament, is principally the work of Christ, who, however, uses in it a human instrument, the minister of the Sacrament. This minister is not a mere toll, like the carpenter's hammer or saw, but has free will; unless he intends to do what Christ and the Church do, the Sacrament is invalid through defect of intention. Thus Pope Leo XIII in 1896, in the Bull Apostolicae Curae found the Sacrament of Holy Orders in the Anglican Church invalid, not only through a defect in the form of words used by the Anglican bishops, but also through their defective intention. His principles are quite general and can therefore be applied to any Sacrament, including the Mass. Pope Leo states: "Then with this intrinsic defect of form has been combined a defect of intention - of that intnetion which is equally necessary for the existence of a Sacrament. Concerning the mind or intention, in as much as it is primarily something interior, the Church does not pass judgment; but in so far as it is externally manifested, she is bound to judge of it.

"Now if, in order to effect and confer a sacrament, a person has seriously and correctly used the due matter and form, he is for that very reason presumed to have intended to do what the Church does. This principle is the basis of the doctrine that a sacrament is truly a sacrament even if it is conferred through the ministry of a heretic or unbaptized person, provided the Catholic rite is used.

But if, on the contrary, the rite is changed with the manifest purpose of introducing another rite which is not accepted by the Church, and of repudiating what in fact the Church does and by Christ's institution belongs to the nature of the Sacrament, then it is evident, not only that she intention necessary for a sacrament is lacking, but even that an intention is present which is adverse to and incompatible with the sacrament." (Acta Sanctae Sedis Vol. XIX, 1896-7, pp. 198-201. Translation form Francis Clark, S.J., Anglican Orders and Defect of Intention, Longmans, Green, and Co., 1956)

What does this mean in practical terms, as applied to the Mass? When we do not have other external ways of knowing a priest's intention, we are to presume that it is correct and that his Mass is valid if he uses a Catholic rite. If, however, he uses a rite invented to do away with the Catholic rite, then it is evident that his intention is insufficient, even opposed to Christ's purpose; and his Mass is invalid for that reason, if for no other.

Leaving aside licitness, for the moment, the Tridentine Mass, correctly celebrated by a validly ordained priest, is always to be presumed valid, whether the priest is a good or a bad man, sound or heretical in his preaching. Presumably valid, also, is the Mass celebrated by priests of the Eastern Churches, schismatic or uniate, according to their own rites, which are recognized as valid by the Catholic Church. The Protestant "Communion Service" and the Novus Ordo Massae, on the other hand, are invalid because they were invented, intended to replace the Catholic Mass.

Intention in the Novus Ordo Missae
Here is the description of his new rite published by Paul VI in aricle 7 of the Institutio Generalis, or General Introduction to his new Roman Missal: "The Lord's Supper or Mass is a sacred assembly or gathering of the people of God coming together, with a priest presiding, to celebrate the memorial of the Lord. Henc the promise of Christ is particularly true of the local gathering of the Holy Church: 'Where there are two or three gathered togehter in My name, there am I in the midst of them.'"

Calling this a Mass is a heresy; for it contains no reference to Christ's Sacrifice on Calvary or to any repetition thereof; none to His Real and physical Presence, as distinguished from His spiritual presence in a gathering held as a memorial to Him, none to St. Pius V's requisites for validity.

Heresy, we say, and not error; for the heretic, Paul VI, though quickly admonished by a worldwide outcry of protest, caused or permitted Msgr. Annibale Bugnini, Secretary of Paul's Sacred Congregation for Divine Worship, to publish in the Congregation's organ, Notitiae May, 1970, that after examination of the "Introduction" of the new rite, "the fathers and experts of the Consilium found in it no doctrinal error, and no reason to make any changes"; but that, nevertheless, without adding "anything new", "a new version was made in order to make clearer certain expressions". In reading the new version, it is well to remember two points:
1) Any seeming rectification of error in the original text is disclaimed in advance; the new version is said to mean the same as the original defintion of the Novus Ordo.
2) The Latin word seu, translated or, is used between two names for one and the same thing; its use between an unsatisfactory or ambiguous term, and the strictly correct one is a pretense that the two terms are synonymous. Says Bugnini: "In the Mass or Lord' Supper, the people of God are called togehter into one place, with a priest presiding and acting in the person of Christ, to celbrate the memorial of the Lord or Eucharistic Sacrifice. Hence the promise of Christ is particularly true of such a local meeting of the Holy Church: 'Where two or three are gathered togehter in my name, there am I in the midst of them.' (Matt. XVIII, 20) For in the celebration of the Mass, in which the Sacrifice of the Cross is perpetuated, Christ is really present in the assembly itself, which has gathered in His name; in there person of the minister; in His word; and, indeed, sbstantially and continually under the Eucharistic Species."

The original version expresses clearly, in Protestant terms, a Protestant intention to celebrate merely a memorial meal. As promised by Bugnini, this new version expresses the same intention in the same terms; but Catholic terms, of quite different meaning, have been added as synonymous with the Protestant ones: Mass equals Lord's Supper, and memorial of the Lord equals Eucharistic Sacrifice The Sacrifice of Christ is, indeed, mentioned; not, however, as mystically and really repeated, but as celebrated and perpetuated through the assembly, i.e., merely commemorated. The Real Presence of Christ is not clearly physical, in Body and Blood, Soul and Divinity, but spiritual in the assembly, the minister, the sermon. In view of Bugnini's assurance that nothing new is added, nothing of the original text corrected, the substantial and continual presence of Christ "under the Eucharistic Species" must be understood in a Protestant sense, as resulting from the assembly and lasting "continually" only while the assembly is in session. The priest "acts in the person of Christ"; but we have no hint as to what his action is, whether or how it differs from that of laymen in the assembly.

In either version, then, of Paul VI's official definition - the original, which has never been repudiated, or the new, which is equivalent to it, thought less cliar - the Novus Ordo is not a Mass; its declared purpose is to celebrate a memorial meal. Paul VI, though well admonished, remained obstinate in his heresy, that this is a Mass. By Pope Leo's rule, the intention of anyone celebrating this rite is evidently that of Paul VI, who promulgated it as a substitute for the Mass of the Catholic Church. All such celebrations are invalid, not only through a defect in the form but also through a defect of intention.

Priestly Ordination in the Celebrant.
The fourth requisite for the validity of a Mass, "priestly ordination" in the celebrant, is, in St. Pius V's Latin, ordo sacerdotalis - literally, priestly class or rank conferred in the Sacrament of Holy Orders. Says Canon 948, "Ordo" (i.e., the Sacrament of Holy Orders) "by institution of Christ, sets clerics apart from lay folk in the Church for government of the Faithful and the ministry of divine worship." The Pontificale Rotnanum of 1873, in its ordination rite for priests, beautifully expresses their duties; their rank, second to the bishop whom they are to assist; and their powers of blessing and consecrating, offering Mass for the living and the dead, and giving absolution for sins.

Since, however, some Oriental rites, approved by the Catholic Church as valid, are less explicit, doubt arose as to the validity of Oriental ordinations. Pope Pius XII decreed, therefore, in his Sacramentum Ordinis (November 30, 1947), that the following words are the form sufficient for a valid ordination: "Give, we pray, Almighty Father, to this Thy servant the dignity of the priesthood (Presbyterii dignitatem); renew within him the Spirit of holiness, that he may receive from Thee and hold rank of the second degree (secundi meriti munus) and instil sound morals through the example of his own conduct."

The Roman ordination rite makes it quite clear what the dignity of the priesthood is, by expressly conferring power to bless, offer Mass, and absolve:
"Deign, 0 Lord to consecrate and sanctify these hands, through this anointing andour blesing. Amen.
"That whatever they bless may be blessed, and whatever they consecrate may be consecrated and sanctified, in the name of Our Lord Jesus Christ.
"... Receive the power to offer Sacrifice to God, to celebrate Masses both for the living and the dead, in the Lord's name.
"...Receive the Holy Ghost; whose sins thou shalt forgive, they are forgiven; and whose thou shalt retain, they are retained."

Conciliar Ordination as to Form
On June 18, 1968, in a document called Pontificalis Romani Recognitio (Revision of the Roman Pontifical), Paul VI "approved" a new and designedly dubious ordination rite, which his Sacred Congregation of Rites, on August 15, 1968, decreed permissible immediately and obligatory as of April 6, 1969. Just three days before this latter date, namely on April 3, 1969, Paul published his Apostolic Constitution Missale Romanum, describing the Novus Ordo Missae and mentioning the priest, as we have senn, merely as presiding over a memorial meal. These dates suffice, of themselves, to suggest some connection between the two new rites, one to replace the Catholic priesthood and the other to replace the Catholic Mass, which can be validly celebrated only by a validly ordained priest.

Why do we say that this nw ordination rite is designedly dubious? because, on the one hand, it is shorn of the authentic Roman rite's express conferrals of power to bless, offer Mass, and absolve, which, like the beams of theree powerful searchlights, illumine the meaning of the basic phrase, dignity of the priesthood; and this shearing away, this snuffing out of the sources of light gives the lie to Paul VI's sole professed purpose: "to restore the entire rite, which has been divided into several parts, to greater unity and to express in sharper light the central part of the ordination, that is, the imposition of the hands and consecratory prayer." The new rite confers nothing at all save presbyterii dignitas, the dignity of the priesthood in whatever sense it may please the Concil Church to understand that dignity - presumably as nothing more than the paltry dignity of presiding over the assembly at a memorial meal.

On the other hand, Paul VI expressly refers to Pius XlI's Sacramentum Ordinis and keeps the form which is therein declared sufficient for validity. He conventiently neglects to tell us that Pius XII was speaking, not of a new rite invented to replace the Catholic rite, but of "Ordinations conferred by the Greek rite", approved by the Church many centuries ago, and used among Eastern Catholics in Rome itself or among schismatics who share the Catholic concept of the priesthood.

Paul VI also omits - hardly through ignorance - all mention of the Constitution Apostolicae Curae (1896), in which Pope Leo XIII, among reasons for considering Anglican ordinations invalid, notes that the same form of words which may be valid among Catholics become invalid under circumstances that change the meaning of those words: "... Nor have the words for the office and work of a priest or bishop etc. any longer their validity, being now mere names, vided of the reality which Christ instituted."

The form of Paul VI's new ordination rite, then, is meant to appear valid on the authority of Pope Pius XII, while being really invalid through a change in the meaning of the term priesthood It is designedly dubious, meant to be accepted by Protestants and, with some misgivings, by Catholics.

Conciliar Ordination as to Intention
If, however, we consider the intention implicit in it, the new ordination rite is clearly invalid on the same grounds as Anglican orders. First of all, the pretense of restoring a primitive rite corrupted by the Roman Church is not only a studied irreverence and insult to that Church, but also a hollow sham. For the various expressions used to convey one and the same meaning in the various Catholic rites resulted from the peculiar circumstances of Catholics in the first four or five centuries. The Canon of the Mass and the forms of other Sacraments, in those ages of persecution, were secret, not written, but handed down orally; and perfect uniformity was impossible also because communications were difficult and infrequent among the various Catholic communities. Nevertheless, all have prese r ved substantially the same meaning, without which the Catholic Church would have rejected them. (See Addis and Arnold's Catholic Dictionary Herder, 195°, s.v. Liturgy.)

The Anglican and Conciliar rites, on the contrary, resulted from other causes in an age when the printer's art and ease of communications made uniformity easy to maintain. These rites were concocted expressly, not to preserve put to replace a Catholic rite; and this very act, by Pope Leo XIII's rule, is clear evidence of an intention "which is adverse to and incompatible with the sacrament"

Further, the intention to destroy the true Mass, for which genuine priests are ordaine had long been notorious in Paul VI and his Conciliar Church; and such an intention precludes any intention validly to ordain priests for that Mass.

Sept. 26, 1964: The Sacred Congregation of Rites, in Inter Oecumenici art. 4, warns that wrecking operations must be done cautiously: "The general reform of the liturgy will be better received by the faithful if it is accomplished gradually, and if it is proposed and explained to them properly by their pastors."

July, 1965: Yves Dupont writes, in his World Trends No. 6, pp.4-5: "The new Mass in the vernacular (which is being repeatedly modified) has aroused opposition in England, France, American and other countries ... The liturgical changes have not been, and cannot be justified ... The sad fact is that the Church is now drawing nearer to Protestantism..."

October, 1967: The Episcopal Synod called in Rome rejects a "normative Mass" identical in substance with the Novus Ordo Missae which was imposed two years later. (Ottaviani Intervention, art.1)

Also in Fall, 1967: The American bishops impose a vernacular mistranslation of the Roman Canon, including, among other heresies, "for all men", which makes the Mass invalid (Louis A. Post, Mass Deception June 16, 1969; published by Americans for Public Morality Box 145, Norwood, Mass. o2o62)

June 18, 1968: The mutilated ordination rite of which we have spoken is announced, evidently with the knowledge that the rejected "normative Mass", soon to be promulgated as Novus Ordo Missae, changes the meaning of priesthood on which depends the ordination rite's validity.

August 15, 1968: Three new Canons are introduced. "Canon II can be recited, with a clear conscience, by priest who believes neither in transsubstantiation nor in the sacrificial nature of the Mass." (R.H. Richens in the Tablet reprinted in World Trends, March, I970, pp. 5-8)

August 15, 1968: On this same day, the mutilated ordination rite becomes permissible immediately, obligatory as of April 6, 1969.

April 3, 1969: The Novus Ordo Missae is described and touted in Paul VI's Apostolic Constitution Missale Romanum. He speaks of "having commanded" (iussimus) but commands nothing, for fear of the consequences. Nevertheless, a date is set, Nov. 30, 1969, when "what we have commanded will become effective." A false impression of legal force is also given in the conclusion: "We will that these our statutes and commands be now and henceforth firm and effective .. ."

April 6, 1969: The mutilated ordination rite becomes obligatory henceforth, no priests may be ordained for the true Mass. Implicit is the hope that the last validly Ordained priest will one day die; and all Masses will thereafter be invalid through lack of "priestly ordiantion in the celebrant."

September 25, 1969: In The Ottaviani Intervention a group of Roman theologians examine not the vernacular mistranslations only imposed on the faithful, but Paul VI's own Latin Novus Ordo. "It is evident," they say in art. 6, "that the Novus Ordo has no intention of presenting the Faith, as taught by the Concil of Trent, to which, nonetheless the Catholic conscience is bound forever. With the promulgation of the Novus Ordo, the loyal Catholic is thus faced with a moat tragic alternative."

October, 1969: Msgr. Marcel Lefèbvre founds a seminary in Fribourg, Switzerland, because no other seminary can be found to give a priestly formation rather than deformation (Rev. Peter J. Morgan, "The Seminary of the True Faith" in World Trends No 23, August, 1971; Msgr. Lefèbvre, "Priests or Tomorrow", March 29, 1973)

Nov. 27, 1971: Bishop A. de Castro Mayer, of Campos, Brazil in a radio address notes that the effective date, nov. 28, 1969, for forbidding the traditional Mass of St. Pius V was first postponed two years until Nov. 28, 1971; that this new date was then never again mentioned in official documents; and that there is a good reason: "Canon 30 provides that a custom of more than one hundred years ... cannot be abrogated unless in an explicit manner". But celebration of the Mass of St Pius V is a custom dating back at least to the 6th Century. "Therefore ... no one can censure a priest for celebrating it."

Oct. 28, 1974: Paul VI's Sacred Congregation for Divine Worship permits and incites the newbishops' conferences to ban the Mass of St. Pius V in defiance of the decree Quo Primum and of Canon 30: "When an episcopal conference has determined that a vernacular version of the Roman Missal - or a part of it such as the Order of the Mass - must be used in its territory, from then on Mass must not be celebrated, whether in Latin or the vernacular, save according to the rite of the Roman Missal promulgated by the authority of Paul VI on 3 April, 1969 ... What has been said does not apply to officially recognized non-Roman rites; but it does apply against any pretext of even an immemorial custom."

May 24, 1976: The imminent valid ordination of priests for the true Mass, to
be performed by Msgr. Lefèbvre at Ecône, stings Paul VI into forbidding the true Mass personally, in a form still not canonically correct and binding, but scandalously clear and available to the laity throughout the world: "Today's authority is rejected in the name of yesterday's ... Is it for this group, not the Pope, not the College of Bishops, not the Ecumenical Council, to decide which among the innumerable traditions must be considered as the norm of faith? ... The adoption of the Ordo Missae is certainly not left to the free choice of priests or faithful... With the same supreme authority that comes from Christ Jesus, we call for the same obedience to all the other liturgical, disciplinary, and pastoral reforms which have matured in these years in the implementation of the Council decrees." (Paul VI, Custos Quid de Nocte? - an address to the Consistory; The Wanderer, June 10, 1976, p. 6., col. 5)

June 22, 1976: An anonymous document informs Msgr. Lefèbvre that Paul VI has suspended him a divinis for having ordained priests the preceding June 29. (Text in Itinéraires No. 206, Sept. 1976, pp. 271-2; pertinent correspondance, ibid., pp. 239-246)

October 11, 1976: Paul VI rejects Msgr. Lefèbre's request that the Tridentine Mass be tolerated in some churches and traditional training of priests in some seminaries. The suspension a divinis will not be lifted until Msgr. Lefèbvre accepts all decrees of Vatican II and the Novus Ordo and turns over to Paul VI all his seminaries and other works. (Itinéraires No. 2o8, Dec. 1976, pp. 181, 190-194)

Such is the record of an intention well manifested and realized in deed, and declared in words that were, at first, equivocal but finally quite clear: to ban the true Mass and replace it with "mere names voided of the reality which Christ instituted". Among the names so voided are those of Mass, priest, priesthood, seminary, and ordination; the Catholic realities they express will not be tolerated in the Conciliar Church. Invalid, therefore, by defect of intention, if not also through its designedly dubious form is the Conciliar ordination rite. And anyone claiming to have been ordained a priest since April 6, 1969 - unless, indeed, in defiance of Paul VI, the Catholic rite was used - must be considered a mere layman, without power to bless and consecrate, to say valid Masses, or absolve from sin.
 
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